Зв'яжіться з нами: 044 222 91 61

Адвокатське об'єднання

Автоматизація документообігу в українському судочинстві: останні події

юридичні новиниПозитивні наслідки розвитку цифрових технологій і мережі Інтернет в найшвидшому часі позначаться на українському судочинстві. В даний час в цьому напрямку відбуваються дві важливі події – запуск проекту «Документальний ліфт» Вінницьким апеляційним адміністративним судом та підписання Меморандуму про співпрацю щодо поліпшення процедури обміну цифровими документами між судом і сторонами, які беруть участь в судових процесах. Розглянемо більш детально, що це за події і як вони в перспективі вплинуть на вітчизняне судочинство.

Меморандум про співпрацю щодо цифрового документообігу

Меморандум про співпрацю в підвищенні якості процедур обміну електронними документами між судом і сторонами, які беруть участь в судових розглядах, був деякий час назад підписаний Вищим господарським судом України та громадською організацією Igov. Співпраця мотивоване бажанням спільними зусиллями впровадити електронні сервіси, розвинути електронний документообіг в рамках українського судочинства, що дозволить поліпшити процес оперативного обміну документами в цифровому вигляді. Різні судові установи, розташовані в різних куточках країни, учасники судових процесів, різні державні структури, так чи інакше задіяні у вітчизняному судочинстві – процес обміну інформацією між різними органами і службами стане більш простою, оперативною та зручним.

автоматизація документообігуВ результаті дії даного Меморандуму будуть забезпечені умови для справедливого та всебічного правосуддя, гарантовано своєчасне отримання інформації учасниками судового процесу. Також буде посилена прозорість в роботі судових органів, підвищена економія коштів з бюджету.

Основна увага в рамках співпраці між ВГСУ і Igov сконцентровано на принципово новому сервісі, який був розроблений спільними зусиллями співробітників двох організацій. Даний сервіс корисний тим, що дає можливість учасникам судових процесів здійснювати подачу процесуальних паперів в уже відкритому ВГСУ касаційному провадженні. Головою ВГСУ Богданом Львовом було озвучення жаль з приводу того, що в Україні досить повільно вводиться система електронного документообігу, а також висловив надію, що в найближчі роки в країні повноцінно запрацюють сучасні електронні сервіси, що спрощують обіг документів між державними службами. Варто відзначити, що в багатьох інших країнах Європи дані сервіси вже давно запущені, і успішно виконують свої безпосередні завдання – забезпечення максимально можливої ​​доступності правосуддя для жителів країни і підвищення ефективності роботи судових служб.

У Igov не полінувалися наочно продемонструвати пристрій свіжоспеченого сервісу. Для подачі документів до Вищого господарського суду України достатньо лише трьох кроків:

  • Відкрити офіційний сайт ВГС і клацнути мишкою на банер з логотипом Igov
  • Завантажити сертифікат електронного цифрового підпису та поділитися необхідною персональною інформацією
  • Завантажити документи, які вже мають електронний цифровий підпис, а потім натиснути кнопку «Замовити послугу».

На даний момент за допомогою даного сервісу можна подавати в ВГСУ клопотання, пояснення, доповнення та інші документа такого характеру. У найближчому майбутньому перелік паперів буде розширено.

Надалі ВГСУ спільно з організацією Igov планують запустити пілотний проект по впровадженню цифрового документообігу всередині самого Вищого Господарського Суду, який дозволить звести до мінімуму витрати з держбюджету, пов’язані з поставками паперу для документів, і оптимізує роботу співробітників служби.

Запуск програми «Документальний ліфт» в ВААС

З метою зробити документообіг в судочинстві більш доступним і ефективним інноваційні кроки в цьому напрямку зробив і Вінницький апеляційний адміністративний суд. У роботу ВААС впроваджений унікальний проект під назвою «Документальний ліфт», спрямований на зручну і оперативну передачу документів судовим виконавцям в цифровому вигляді. Проект, який робить документообіг в судочинстві ВААС в кілька разів швидше і зручніше, вже успішно протестований і введений в робочий процес.

Програма «Документальний ліфт» працює таким чином: в судовий орган надходить офіційна папір, яка відразу ж реєструється відділом надання інформаційних послуг і діловодства. Далі, коли вже накладена резолюція керівництва, документ сканується і в уже відсканованому вигляді підкріплюється у вигляді додатку до зареєстрованого листа в функціоналі онлайн-сервісу «Діловодством спеціалізованого суду».

За допомогою ще однієї спеціальної програми кожен працівник ВААС зможе оперативно відслідковувати наявність відсканованих додатків. Виконавці будуть миттєво сповіщатиме тональний про необхідність опрацювати той чи інший документ. Відповідно, час на опрацювання документа, його передачу від одного працівника суду до виконавця буде зведено практично до нуля. Процес документообігу набуває повну автоматизацію, яка в сфері судочинства несе безперечну користь. При цьому хороший адвокат (Київ) ніколи не буде зайвим, коли виникають проблеми для особи в правовому полі.

Висновок. Українське судочинство, нарешті, впроваджує в свою роботу інноваційні методи роботи, які успішно практикуються в іншому цивілізованому світі. Автоматизація документообігу в рамках судочинства є одним з найважливіших кроків по реформації судів України, яка веде до підвищення міжнародного авторитету держави.